Strategie moStrategie modrého oceánu je koncept, který zdůrazňuje vytváření nových tržních prostorů, kde konkurence není relevantní. Na rozdíl od strategie červeného oceánu, která se soustředí na souboj v existujících trzích, strategie modrého oceánu přináší inovativní hodnotu a rozšíření nabídky, čímž se odlišuje a posiluje svou konkurenceschopnost. Tento přístup klade důraz na diferenciaci a tvorbu nových trhů, místo soutěžení v již obsazených segmentech modrého oceánu.
BOS je metoda vyvinutá profesory Chan Kim a Renée Mauborgne. Autoři světového bestselleru Blue Ocean Strategy a Blue Ocean Shift.
Metoda vznikla analýzou úspěšných inovativních firem. Hledáním algoritmu jejich úspěchu. Autoři zjistili, že existuje souvislost v úspěchu jednotlivých společností a vytvořili metodu jak učinit konkurenci irelevantní a vytvořit svůj vlastní tržní prostor.
Může jít o zcela nový produkt nebo službu ale také o zlepšení marketingové komunikace u stávajícího produktu. Celá metoda je velmi logická a poskytne vám řadu AHA momentů. Vždyť jste to všechno již dávno věděli.
Hlavním smyslem BOS je definovat komunikaci, produkt nebo službu tak aby jste se odlišili od konkurence, učinili ji irelevantní. Dát zákazníkům to co opravdu chtějí. Víte přece, že nikdo nepotřebuje drahý kávovar ale každý chce kvalitní a chutnou kávu, kterou si připraví kdykoliv na ni dostane chuť.
S čím vám BOS pomůže
- identifikovat svůj business v konkurenčním světě
- odhalit překážky zákazníka
- podívat se na okruh nezákazníků
- zbavit se nepotřebných vlastností
- definovat ideální produkt / službu
- vytvořit nový tržní prostor